linaemalm

2014-10-28
20:03:36

Lina tipsar leopard ögon
Detta är ett tips till dig som inte vill spöka ut dit till halloween som jag kommer att göra. Eller till dig som vill piffa till vardags sminkningen eller testa något nytt till festen. 

Det du behöver är: ett par ögon med ögonlock. heheh. 
Brun, guld eller väldigt mycket bronser.  Applicera ögonskuggan på ögonlocken, som du tycker det passar dina ögon.  
Det tredje du behöver är en svart kaialpenna i tusch. Finns på olika ställe att köpa. Sen ritar du små halv cirklar/ u:n. så det ser ut som leopardmönster. Ha gärna en bild bredvid så du kan måla av.  
Man kan applicera mönstret på bara halva ögat och även på hela. Är det till halloween så kan du ta och måla ut på tinningarna också. 
Sist la jag en guld rand men det behövs inte göras. 
Till sist maskarna!! Sen är det klart. 

Jag valde hela ögat denna gången. 


I min blogg bild har jag bara halva ögat. Men ända upp till ögonbrynet. Gör det som passar bäst. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: