linaemalm

2014-11-04
16:02:56

Det senaste för naglarna
Hittade detta geniala i morse och var tvungen att testa detta. 
Matta-naglar. Ja inte helt nytt.... Jag har innan visat när jag lagt mattoplack och det finns även att köpa matt nagellack men inte överallt.  Så jag hitta ett trick att göra eget.  

Det man behöver är: 
1: Vanligt nagellack (vilken färg som helst) 
2: Majsstärkelse
3: Underlag (jag använde en liten kaffe talrik) 
4: Något att blanda med ( jag använde en tesked) 
5: Nagellacksborttagningsmedel. 


Det man gör är att man blandar nagellacket och majsstärkelsen  och sedan målar nallarna med blandningen. 
Om det skulle bli klumpat så häll i nagellacksborttagningsmedel för att lösa upp det lite. 

Sen låter man det torka och använder nagellacksborttagningsmedelt för att göra rent det som har fått nagellack på sig. Även penseln innan man stoppar tillbaka den i flaskan. 

Supersnyggt! 

Taggar: naglar. mattnagel, naglar. mattnagellack Det senaste nytt. göra själv;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: