linaemalm

2014-06-26
01:16:59

Linas natt tips
Jag vet att alla altid säger - drick mjölk så somnar du lättare. Men det dom inte sa är att mjölkskum är gott. Detta är jag nog unik att tycka. Det är det som gör det så mycket roligare. Att stå och koka upp en kastrull och röra upp mjölken så det bildas jätte mycket skum är rätt avkopplande. Sen brukar jag håva upp skummet lägga det i ett eget glad och sen fiska upp det med en sked. Tro nu inte att jag brukar kasta bort resten av mjölken. Nä då den dricker jag. Gott är det och sen kanske jag somnar. 
Jag vet inte varför jag tycker skummet är gott. Det är samma sak när det kommer till espresso kaffe  skummet är godast. Jag brukar köpa de som man bara ska tillsätta vatten med "pulver kaffe". Samma sak där. Jag sitter och fiskar upp skummet förs, så jag inte går miste om det. 
Nu kanske jag dum förklarar mig själv, men vi alla har de små sakerna som vi gör lite annorlunda än andra. Så mitt konstiga beteende är kanske konstigt för dig och ditt "normala" beteende är konstigt för mig. Vi är alla annorlunda. 






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: