linaemalm

2014-07-07
14:38:00

Sushi med Jessica
Det är inte ofta jag träffar Jessica, då hon pluggar i andra änden av landet. Men det är alltid lika kul att träffa henne med tanke på att vi känt varandra sen förskolan. Denna gången var det Sushi som stod på schemat, vi har lagat det innan så det var inga konstigheter denna gången. Vi började med att handla ingredienserna och till er nu som tror att det är jätte dyrt så kan jag meddela att ca 125 kr för fyra personer. vår shopping slutade på 105 kr med då hade vi redan gurka,avokado och morötter. Man kan ha i
vad man vill det är det som är det bästa. vi handlade ( se bild) 
 
Det krångliga med det hela tycker jag är riset för det ska sköljas,vänta koka upp, väntas och grejer. så det fick Jessica göra. Förra gången lät jag Alex göra det, tror jag blir på kommen snart och jag blir satt på riset nästa gång. 
Men eftersom riset tog sin tid så passade Jessica på att bjuda på sin nybakta choklad kaka.  
 
 
När vi sedan var klara med "fikan" så började vi att jobba. 
 
 
 
 
 
riktigt snygga. 
 
När vi sedan var klara och mätta så tog vi det lugnt med musik och nagel målning. Jag målade hennes naglar i ett coolt djur mönster som jag bara kladdat på mina egna medans hennes grundlack torkade. 
Efter det så hade Alex slutat och i stället för att springa hem och ge han mat så blev han över bjuden och fick resten av det vi inte orkade äta upp. Medan vi åt Jessicas speciell  Cheesecake. Den är så god!!  har ej bild på den för jag åt upp den så snabbt. :P
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: