linaemalm

2014-07-06
18:29:03

Krabbfiske med Sara.
Krabb fest med Sara. Jag och Sara bestämde oss för att dra iväg med sommarkorten. Så turen gick till Höganäs (där hon redan spenderar mycket tid efter som hennes pojkvän bor där) men detta gjorde inget för mig, eftersom jag inte brukar vara där. Vi gick ner till båtarna dä Sara hade spanat in ett riktigt krabb ställe. Och mycket riktigt där var en hel del. Vi kastade ner våra snören med en klädnypa i änden. Till bete valde vi skinka och tyngd en nektarin. Senare hittade jag en järn bit och feste fast. 
Krabborna nappade snabbt och kämpade för att dra iväg med skinkbiten. 
Jag har inte stora muskler men krabbor låter jag inte besegra mig i en dragkamp.  




Naturligt vis kastade vi tillbaka dem igen . Ämne om jag hade velat testa att äta dem. Men Sara var inte sugen på att ta dem på bussen så jag fick ge med mig och säga hejdå till dem. 

Givetvis så ska Sara kladda ner sig själv med grädde på vägen hem.  

Många skratt och mycket skit snack är en typisk dag med Sara. Och några klumpiga insidenter av oss båda.  Tack Sara för dagen och tack Johan (Saras pojkvän) för tips om toan. För han kom oxå för bi en stund för att hjälpa oss med fisket.  

Avslutar med en rolig bild. Kommer oxå ihåg när dom skulle fånga krabbor som vi. Och det engelska ordet för krabba har också en annan betydelse. Och de gick ju inte att undan komma. Kom och tänka på det när vi var ute och fiska. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: